5 موردی که به شما در خواب طبیعی کمک می کند

خواب

خواب بخشی اساسی از زندگی روزمره است. همه ما عاشق یک خواب خوب هستیم و از خستگی و عدم تمرکز ناشی از خوب نخوابیدن متنفر هستیم.

خواب همچنین به احساس سلامتی و خوشبختی ما کمک می کند. بسیاری از ما در زندگی خود دوره هایی را پشت سر می گذاریم که در خواب دچار مشکل می شویم. اختلال در خواب ، تأخیر در خواب ، بی خوابی – هرچه می خواهید آن را بنامید، مشکلات خواب یک تجربه معمول است، خصوصاً وقتی که خواسته های زندگی، شما را به خود مشغول کرده است.

در مورد کارهایی که به شما کمک می کند تا بخوابید، توصیه های کلی زیادی وجود دارد که از آنها به عنوان بهداشت خواب یاد می شود. بهداشت خواب شامل چند ساعت هدف گذاری مناسب در زندگی، هر روز در یک ساعت مشخص خوابیدن، هر روز در یک ساعت مشخص بلند شدن، جلوگیری از خواب روزانه، ورزش منظم (اما فقط در طول روز)، پرهیز از الکل کافئین و نیکوتین، پرهیز از گرسنه یا با بیش از حد خوابیدن به رختخواب بروید، و داشتن روال مناسب برای زمان خواب است.

عادت اینکه گوشی هایمان آخرین چیزی باشد که در شب بررسی می شود و اول صبح به دنبال آنها برویم در ما ریشه دوانده است. این موارد را بخاطر بسپارید که عوارض کار با گوشی است:

1- آنها مغز شما را تحریک می کنند.
2- نوری که برخی دستگاه ها ساطع می کنند می تواند در ساعت داخلی بدن شما تداخل ایجاد کند.
3- موبایل ها می توانند بسیار اعتیاد آور باشند و حتی باعث خواب بیشتر شوند.
4- بررسی ایمیل های کاری در شب می تواند نگرانی و استرس ایجاد کند و مغز شما را به فکر تحریک در مورد مسئله/کار خاصی سوق دهد.

علاوه بر بهداشت خواب، در اینجا برخی موارد طبیعی برای کمک به خواب وجود دارد که می توانید بلافاصله امتحان کنید، برخی از آنها را ممکن است قبلاً ندیده باشید. حتی با داشتن بهترین روال ها و رفتارهای مناسب در مورد خواب، باز هم می توانیم برای چشم بر هم نهادن مناسب تلاش کنیم و داشتن راه هایی برای مقابله با آن بسیار ارزشمند است.

به نقل از دالایی لاما ،

“خواب بهترین مراقبه است.”

 

1. ذهن آگاهی و نفس کشیدن

همه ما در مورد آن شنیده ایم و درست حدس زدید – این می تواند به خواب شما کمک کند و اثبات شده است.

به سادگی آن را بیان می کنیم. ذهن آگاهی توانایی این است که به طور عینی و غیر قضاوتی به تجربه های داخلی و خارجی خود توجه داشته باشیم زیرا اتفاق می افتد و بدون واکنش است. وقتی نمی توانیم بخوابیم ، افکار ناخواسته و احساسات ناخوشایند را تجربه می کنیم – نوعی که می خواهیم به سرعت از شر آن خلاص شویم تا بتوانیم بخوابیم.

برخی افراد دریافتند که تنظیم این ریتم می تواند آنها را به خواب برساند. مهم است که قبل از اینکه تصمیم بگیرید کار نمی کنید ، دائماً به آن پایبند باشید و ذهن خود را رها کرده و برای خواب آماده باشید.

 

2. پتوهای وزنه دار (سنگین)

شاید قبلاً اینها را شنیده باشید شاید نشنیده باشید. پتوهای وزنه دار دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می رسند – پتوهای سنگین که فقط وزن مناسبی برای اعمال فشار عمیق و یکنواخت توزیع شده بر روی بدن شما هستند و در نتیجه اثر آرام بخشی به آرامش و خواب کمک می کند.

 

3. یوگا نیدرا

یوگا نیدرا یکی از سریعترین اشخه های رشد یوگا در حال حاضر است، و حدس بزنید چه چیزی می تواند به شما کمک کند تا از خواب راحت باشید. یوگا نیدرا تکنیکی برای پشتیبانی از واکنش آرامش طبیعی بدن شما است. این به عنوان درمانی برای چندین بیماری بهداشتی ذکر شده است.

در اصل نوعی مراقبه از تجربه خوابیدن است. یک نوع یوگا است که در آن شما مجبور نیستید حرکت کنید. شما فقط زیر لحاف خود آرام و راحت دراز می کشید – دنج و گرم – و با گوش دادن به یک ضبط به خواب می روید.

یکی یکی اعضای بدن را صدا کرده و آن ها را به آرامش و خواب دعوت می کنید.

 

4. نویز سفید

اگر کسی هستید که کوچکترین سر و صدایی را به عنوان مختل کننده خواب تجربه می کنید، ممکن است صدای سفید برای شما مفید باشد. صدای سفید هنگامی است که امواج صوتی طیف گسترده ای از فرکانس ها با هم ترکیب می شوند و صدایی را ایجاد می کنند که نویز پس زمینه را مسدود می کند و توجه شما را به صدای خارجی کاهش می دهد. با انجام این کار، نویز سفید به عنوان یک صدای ثابت محیطی عمل می کند تا به شما کمک کند تا سر و صدای اطراف را مخفی کنید. و خواب با آرامشی داشته باشید.

 

5. پذیرش

هرچه بیشتر برای خوابیدن تلاش کنیم ، احساس ناامیدی بیشتری خواهیم داشت و از تحمل و تجربه افکار و احساسات ناخواسته ناشی از احساس عدم تمایل بیشتر از خواب دور می شویم. این می تواند ما را درگیر استرس و اضطراب کند. این کار در واقع بیداری را افزایش می دهد، و سیستم عصبی به طور فزاینده ای فعال می شود و در نتیجه، مشکلات خواب را بدتر می کند. پس با پذیرش خواب و عدم فکر و تلاش برای آن به خواب بروید.

 

مثبت نوش، خواب عالی را برای شما آرزومند است.

 

منبع: lifehack.org

0 مورد نقد و بررسی

م. شیخی

→ خواندن مطلب قبلی

رابطه با همسر – قسمت اول

خواندن مطلب بعدی ←

راز داری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *