۶ قدم تا رسیدن به  زندگی موفق(مقاله خارجی)_قسمت اول

۶ قدم تا رسیدن به زندگی موفق

دوستان عزیز و همراهان گرامی مثبت نوش،در این مقاله قصد داریم شما را با راه های رسیدن به موفقیت آشنا کنیم. این مقاله در دو قسمت برایتان آماده و منتشر میشود

۶ قدم تا رسیدن به زندگی موفق

قدم اول: یک ذهنیت در حال رشد ایجاد کنیم.

تحقیقات روانشناس کارول دوک نشان می دهد که دو ذهنیت اساسی وجود دارد که بر نحوه تفکر افراد در مورد خود و توانایی هایشان تأثیر می گذارد: طرز فکر ثابت و طرز فکر رشد

افرادی که دارای یک طرز فکر ثابت هستند ، معتقدند که مواردی مانند هوش ، ایستا و غیرقابل تغییر هستند. کسانی که دارای یک ذهنیت ثابت هستند ، معتقدند که موفقیت نتیجه کار سخت نیست ، بلکه این فقط نتیجه استعدادهای ذاتی است. از آنجا که آنها معتقدند که چنین استعدادهایی چیزی است که مردم یا با آن متولد می شوند یا بدون آن ، در مواجهه با یک چالش راحت تر تسلیم می شوند ، زیرا آنها معتقدند که مهارت ذاتی لازم برای تعالی را ندارند.از طرف دیگر ، کسانی که طرز فکر رشد دارند ، احساس می کنند که می توانند با تلاش تغییر کنند ، رشد کنند و یاد بگیرند. افرادی که معتقدند قادر به رشد هستند ، بیشتر از همه به موفقیت دست می یابند. وقتی اوضاع سخت می شود ، آنها به دنبال راه هایی برای بهبود مهارت های خود و ادامه کار به سمت موفقیت هستند.افرادی که دارای ذهنیت رشد هستند معتقدند که کنترل زندگی خود را دارند ، در حالی که افراد دارای ذهنیت ثابت معتقدند که همه چیز از کنترل آنها خارج است.

برای ایجاد یک ذهنیت رشد چه کاری می توانید انجام دهید؟

  • باور کنید که تلاشهای شما مهم است. افرادی که طرز فکر رشد دارند به جای اینکه فکر کنند توانایی هایشان ثابت یا گیر است ، معتقدند که تلاش و تلاش سخت می تواند به رشد معنی دار منجر شود.
  • مهارت جدید بیاموزید. آنها هنگام مواجهه با چالش ، به دنبال راه هایی برای توسعه دانش و مهارت هایی هستند که برای غلبه بر آنها و پیروزی لازم دارند.
  • شکستها را به عنوان تجارب یادگیری مشاهده کنید. افراد دارای ذهنیت رشد معتقد نیستند که شکست بازتاب ناتوانایی های آنها است. درعوض ، آنها آن را به عنوان یک منبع با ارزش تجربه می بینند که از طریق آن می توانند یاد بگیرند و بهبود پیدا کنند. آنها ممکن است فکر کنند ، “این راه کار نکرد ، بنابراین این بار من چیز دیگری را امتحان خواهم کرد.”

قدم دوم: هوش هیجانی خود را بهبود ببخشید

اعتقاد بر این است که هوش یکی از عوامل مؤثر در موفقیت در زمینه های مختلف زندگی است ، اما برخی از متخصصان معتقدند که هوش هیجانی در واقع اهمیت بیشتری دارد. افراد باهوش هیجانی قادر به درک نه تنها احساسات خود بلکه دیگران هستند.

برخی از روشهای بهبود هوش هیجانی شما عبارتند از:

توجه به احساسات خود: تمرکز خود را بر روی شناسایی احساساتی که دارید و چه چیزی باعث ایجاد آن احساسات می شود بالا ببرید.

مدیریت احساسات خود: به عقب برگردید و سعی کنید اتفاقات را با چشمی بی طرفانه مشاهده کنید. از سرکوب احساسات خودداری کنید ، به دنبال روشهای سالم و مناسب برای مقابله با آنچه احساس می کنید بگردید.

گوش دادن به دیگران: این نه تنها شامل شنیدن حرفهای آنها بلکه توجه به سیگنالهای غیر کلامی و زبان بدن است.

قدم سوم: پایداری ذهنی خود را توسعه دهید

پایداری ذهنی همان انعطاف پذیری است که برخی از افراد حتی در مواجهه با موانع دارند و می دانند که باید تلاش خود را ادامه دهند. آنها همچنین احساس می کنند که بر سرنوشت خود کنترل دارند ، به توانایی های خود برای موفقیت اطمینان دارند و متعهد هستند که آنچه را آغاز می کنند به پایان برسانند. چه کاری می توانید انجام دهید تا پایداری ذهنی خود را بهبود ببخشید و شانس موفقیت در زندگی را افزایش دهید؟

به خودتان ایمان داشته باشید: صحبت های منفی خود را قطع کنید و به دنبال راه هایی برای مثبت ماندن و دلگرم کردن خود باشید.سعی کنید حتی هنگامی که امور غیرممکن به نظر می رسند یا شما را به عقب می اندازند ، روی راههایی تمرکز کنید تا بتوانید مهارتهای خود را توسعه دهید. یکی از عادات اصلی افراد موفق این است که همیشه به مشکلات یا نارسایی ها به عنوان فرصت یادگیری نگاه می کنند.

اهداف را تعیین کنید: افرادی که ذهنی پایدار دارند می دانند که برای رسیدن به هدف بزرگ ، باید با دستیابی به اهداف قابل دستیابی شروع کنند. با داشتن هدف ، قادر خواهید بود که به جلو بروید و بر موانع غلبه کنید.

پشتیبان پیدا کنید: انجام کارها به تنهایی می تواند دشوار باشد ، اما داشتن یک پشتیبان می تواند کارها را آسان تر کند. مربیان ، دوستان ، همکاران و اعضای خانواده می توانند هنگام سخت شدن کارها شما را تشویق کنند و حتی توصیه و کمک ارائه دهند که می تواند به شما در بهبود شانس موفقیت کمک کند.

قدم چهارم: اراده خود را تقویت کنید

در یک تحقیق روانشناسان به بررسی گروهی از کودکانی که توسط معلمان خود به عنوان بسیار باهوش شناخته شده بودند ، پرداختند. محققان دریافتند که چگونه این افراد در طول کودکی و در بزرگسالی با هم اختلاف داشتند، محققان دریافتند که افرادی که موفق ترین بودند ، دارای برخی خصوصیات کلیدی هستند که افراد کمتر موفق غالباً این خصوصیات را ندارند ، که شامل پشتکار و قدرت است.این خصوصیات تمایل دارند که بخشی از شخصیت کلی یک فرد باشند ، اما شما نیز می توانید آنها را بهبود ببخشید. یادگیری مداوم در مواجهه با چالش ها و انتظار برای پاداش کارهای سخت ، اغلب می تواند کلید موفقیت در زندگی باشد.بنابراین ، برخی از استراتژی هایی که می توانید برای بهبود قدرت اراده خود استفاده کنید چیست؟

سعی کنید ذهن خود را منحرف کنید: به عنوان مثال ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید اما عاشق میان وعده های مورد علاقه خود هستید ، پرت کردن حواس خود در لحظه های ضعف می تواند روشی مؤثر برای جلوگیری از وسوسه باشد.تمرین. اراده چیزی است که می توانید بسازید ، اما به زمان و تلاش نیاز دارد. با اهداف کوچک ، مانند اجتناب از میان وعده های قند ، شروع کنید. با ایجاد توانایی استفاده از قدرت اراده خود برای دستیابی به چنین اهداف کوچکی ، ممکن است دریابید که قدرت اراده شما هنگام کار روی اهداف بسیار بزرگتر نیز قوی تر است.

قدم پنجم:روی انگیزه های ذاتی متمرکز شوید

چه چیزی بیشترین انگیزه را برای شما ایجاد می کند؟ وعده پاداش های خارجی شما را برای رسیدن به اهداف خود تشویق می کند یا اینکه این انگیزه های شخصی تر و ذاتی هستند که الهام بخش شماست؟ در حالی که جوایز بیرونی مانند پول ، جوایز و سایر محرک های خارجی می تواند کمک کننده باشد ، بسیاری از افراد در هنگام انجام کارها برای رضایت شخصی ، بیشترین انگیزه را پیدا می کنند. اگر کارهایی انجام می دهید که از آنها لذت می برید ، به این دلیل است که آنها را معنی دار می یابید ، یا به دلیل اینکه از دیدن اثرات کار خود لذت می برید ، پس انگیزه های ذاتی شما را هدایت می کنند.تحقیقات نشان داده است که در حالی که مشوق های خارجی می توانند در برخی از عملکردها ترقیب کننده باشند ، اما محرک های ذاتی کیفیت عملکرد بهتری دارند. اگرچه این افراد اغلب انگیزه های خارجی را به وجود می آورند ، اما این انگیزه های داخلی هستند که افراد را برای حفظ رفتارهای جدید سوق می دهند.بنابراین ، برای تقویت احساس انگیزه ذاتی چه کاری می توانید انجام دهید؟

خودت را به چالش بکش: افراد غالباً متوجه می شوند که دستیابی به هدفی که دستیابی به آن آسان نیست ، راهی عالی برای افزایش انگیزه برای موفقیت است. چالش ها می تواند شما را به یک کار علاقه مند کند ، عزت نفس شما را بهبود ببخشد و بازخورد هایی برای بهبود آنها ارائه دهند.اگر خیلی راحت به نظر برسد یا کسل کننده باشد ، افراد تمایل به تعویق انداختن دارند زیرا علاقه ای به انجام آن ندارند. انتخاب چیزی که کمی چالش برانگیز باشد ، به ایجاد انگیزه در افراد کمک می کند تا شروع کنند زیرا برایشان مهیج است!

کنجکاو باشید: به دنبال مواردی باشید که توجه شما را جلب میکند و دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید.

کنترل را به دست بگیرید: به دنبال راه هایی باشید که بتوانید نقش فعالی در دستیابی به هدف داشته باشید.

از رقابت نترسید: ممکن است افراد دیگری برای همان اهداف تلاش کنند ، اما این بدان معنی نیست که باید تسلیم شوید. پیشرفت یا سفر خود را با دیگران مقایسه نکنید. می توانید برای ایجاد انگیزه و الهام به دیگران نگاه کنید ، اما به یاد داشته باشید که همه ما مسیرهای مختلفی داریم.

ادامه دارد…

ترجمه و گردآوری: تحریریه مثبت نوش

منبع: verywellmind.com

0 مورد نقد و بررسی

ع. فراحمی

→ خواندن مطلب قبلی

روح زندگی در جان تاریخ

خواندن مطلب بعدی ←

۶ قدم تا رسیدن به زندگی موفق(مقاله خارجی)_قسمت دوم

۲ مورد نظر

  • با سلام
    بسیار مطلب آموزنده و مفیدی بود.
    متشکر از وقتی که می گذارید و ترجمه می کنید.

    • با تشکر از همراهی شما دوست عزیز
      بسیار خرسندیم که مطالب مفید واقع شده اند.

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *