میوه های نشاط آور

میوه های مثبت

سلام دوستان مثبت نوش، همه یما از خوردن خوراکی های خوش طعم لذت میبریم مخصوصاً میوه ها و کمتر کسی پیدا میشه که از خوردن میوه ها لذت نبره و میوه ی مورد علاقه ی خاصی نداشته باشه. جالبه که بدونید این خوردنی های خوشمزه و رنگارنگ علاوه بر اینکه برای سلامتی ما مفید هستن، بر روحیه و نشاط ما هم تأثیرگذارند و بسیاری از اونها خواص نشاط و شادی آوری دارند. با ما همراه باشید تا با ویژگی های جذاب میوه ها آشنا بشیم.

میوه های مثبت

موز

موز منبعی غنی از پتاسیم و منیزیم است. این 2 ماده شل‌کننده طبیعی عضلات و آرامبخش هستند. علاوه بر این موز حاوی ماده‌ای به نام آمنیو اسید تریپتوفان است. این ماده که در مغز به HTP 5 تبدیل می‌شود باعث افزایش تولید سروتونین و ملاتونین می‌شود. این میوه انرژی زیادی هم در بدن تولید می‌کند. موز ها معمولاً گلایسمیک کمی دارند و انسولین موجود در آن ها باعث می شود که قند کافی و سالم به بدن تان برسد که یکی از منابع شادی می باشد و همچنین حاوی پتاسیم هستند که آن هم در شادی فرد موثر است.

سیب
سیب نیز از دیربازبه عنوان یک ماده غذایی با خواص بسیارزیاد مشهور بوده و دارای آنتی اکسیدان‌های ضروری برای حفظ سلامت بدن، جلوگیری از مرگ سلول‌های مغزی و ابتلا به آلزایمر، کاهش دهنده فشارو کلسترول خون بالا، محافظت از بدن و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها بویژه سرطان روده بزرگ است.
مصرف روزانه سیب می‌تواند سبب تقویت دندان‌ها و جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها شود. خوردن یک سیب در روز نه تنها شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز می‌کند، بلکه انرژی شما را نیز به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد. هضم سیب (که سرشار از فیبر است)، نسبت به سایر میوه‌ها بیشتر طول می‌کشد به همین دلیل خوردن آن انرژی شما را به مدت طولانی تری بالا نگه می‌دارد. اگر می‌خواهید انرژی زیادی دریافت کنید، سیب را با کمی پنیر بخورید.

توت فرنگی

این توت به اصطلاح از فرنگ آمده هم مغذی است و هم کم کالری. برای همین هم اگر دنبال یک ماده‌ی غذایی لاغر کننده و سرشار از ویتامین هستید می‌توانید به این توت خوش‌رنگ و خوشمزه اعتماد کنید. علاوه بر این‌ها توت فرنگی می‌تواند استرس را از شما دور کند، ادرار آور است، از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند و غیره.
زندگی پر تنش و پر اضطراب امروز نیاز دارد تا به هر وسیله ای که شده سعی کنیم کمی از شدت این تنش‌ها بکاهیم. مصرف منظم توت فرنگی نیز راهی برای کنترل لحظه های پر استرس روزانه است. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که توت فرنگی سرشار از ویتامین C و منیزیم می‌باشد که هر دو باعث ایجاد نشاط و انرژی می‌شوند و به حفظ تعادل احساسی کمک می‌کنند.

انار

خداوند متعال در هر فصلی میوه های متناسب با آن فصل را آفرید تا آدمی بر اساس نیازهای جسمی خود از میوه ها استفاده کند. محققان طب قرآنی بر این عقیده اند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می شوند و خوردن انار غم و اندوه را از بین می‌برد.

میوه های مثبت

نارگیل

نارگیل حاوی تری گلیسیرید و چربی هایی است که روحیه فرد را بالا می برد. مطالعات نشان می دهد که نارگیل را می توان جایگزین یک دسر با کالری بالا کرد و البته خود نارگیل هم کم کالری نیست و می توانید از کرم نارگیل در قهوه خود استفاده کنید .

زردآلو

زرد آلو حتی در اندازه کوچک هم می تواند حال بد شما را به شادی تبدیل کند.زردآلو ها سرشار از ویتامین c و بتاکاروتن هستند که علائم افسردگی و اضطراب را به شدت کاهش می دهند .

پرتقال

آیا مایلید که چیزی شیرین مصرف کنید؟ پرتقال را در نظر داشته باشید . حتماً تا به حال شنیده اید که پرتقال سرشار از ویتامین c می باشد. ویتامین c علاوه بر مبارزه با میکروب ها می تواند با افسردگی و اضطراب نیز بجنگد. در حقیقت مطالعات نشان می دهد که پرتقال تا 18 درصد شما را شادتر می کند . این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین ث، پتاسیم و فولات است. به همین دلیل به جای افزایش و کاهش ناگهانی سطح انرژی، این میوه سطح انرژی را به تدریج بالا می‌برد. سعی کنید پرتقال را کامل و به همراه پوسته‌های نازک اطراف آن مصرف کنید.
میوه‌های فصل زمستان هر یک دارای خواص زیادی برای سلامت افراد هستند که در این بین پرتقال، با مزاج سردوتر خود، نشاط‌آور، مفرح قلب و مسکن تیزی و التهاب خون و صفرا و تشنگی و التهاب معده و کبد و ادرارآور است. هرچه پرتقال رسیده‌تر و شیرین‌تر باشند، سردیش کمتر است و به اعتدال نزدیک می‌شوند. خوردن و بوییدن پرتقال در افرادی که مشکلات گوارشی ندارند، می‌تواند موجب نشاط شود.

هندوانه

هندوانه دارای خاصیت ادرار آور و پایین آورنده فشار خون است. خوردن هندوانه، معده را تقویت کرده و برای درمان بیماری‌هایی نظیر مسمومیت غذایی، گلو درد، التیام زخم‌های داخلی دهان، درمان بیماری‌های کلیوی و ورم مثانه، برطرف کننده تشنگی و مفید برای بیماری‌های قلبی است. آب هندوانه موجب شادابی و نشاط می‌شود و در درمان یرقان، دفع سنگ کلیه بسیار موثر است ضمن آنکه موجب بر طرف کردن تب و ضد خارش بوده و باعث خنک شدن بدن در تابستان می‌شود.

میوه های مثبت

انگور سیاه

اگر در مناطقی زندگی می کنید که به انگور فرنگی دسترسی دارید حتماً از آن میل کنید. انگور سیاه یک میوه فوق العاده برای کسب انرژی و نشاط محسوب می شود. هر 100 گرم از این حبه های سیاه رنگ و آبدار حاوی حدود 200 میلی گرم ویتامین C هستند. یادتان باشد که انگور سیاه همچنین منبع آنتی اکسیدان ها است که از پیری زودهنگام سلول ها جلوگیری کرده و به احیای سلولی کمک زیادی می کند. در نتیجه بفرمایید انگور سیاه!

کیوی

کیوی جزو منابع خوب ویتامین C است. هر 100 گرم از این میوه 93 میلی گرم ویتامین C دارد. اگر در طول روز به یکباره انرژی کم می آورید و احساس خستگی می کنید به سراغ کیوی بروید. یادتان باشد که اگر از کیوی اسموتی تهیه کنید ویتامین آن از بین نمی رود. بنابراین اگر طرفدار آب میوه و نوشیدنی هستید حتماً به اسموتی کیوی نیز فکر کنید. کیوی دارای ویتامین‌ C و E است که هر دو برای جلوگیری از ابتلا به سرطان و افزایش قدرت بینایی مفید هستند. کیوی از حجم کم کالری و مقدار زیاد فیبر برخوردار است و برای افرادی که رژیم غذایی دارند یا می‌خواهند وزن خود را کم کنند، بسیار مفید است.

میوه گواوا

این میوه مخصوص مناطق گرمسیری است. در ایران به ویژه در سیستان و بلوچستان وجود دارد و به آن سیب و زیتون محلی نیز گفته می شود. این میوه انرژی زا در هر 100 گرم، 65 میلی گرم ویتامین C دارد و برای سالاد میوه فوق العاده است. یادتان باشد که به طور کلی تهیه سالاد میوه به خودی خود حال خوب کن است و مصرف آن نیز حالتان را بهتر و بهتر می کند. پس دست به کار شوید و یک سالاد میوه خوب برای خودتان آماده کنید و خودتان را از این حال خراب نجات دهید.

هلو

هلو نیز یکی دیگر از میوه‌های بسیار مقوی و با خواص فراوان برای تقویت بدن است. هلو را می‌توان به عنوان یک مکمل خوراکی بسیارمفید مصرف کرد، قند فروکتوز موجود در هلو می‌تواند انرژی مورد نیازبدن انسان را برای مدت زمان طولانی تامین کند.

آناناس

آناناس مخصوص مناطق استوایی نیز دارای خاصیت ضد التهابی بسیار قوی است و می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را در افراد کاهش دهد، همچنین سبب افزایش قدرت باروری در زوجین می‌شود. آناناس را می‌توان به همراه تمام وعده‌های غذایی مصرف کرده و از خواص آن بهره‌مند شد، مواد مغذی موجود در آن می‌تواند باعث تقویت بدن و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها شود.

انبه

انبه میوه بسیار لذیذ تابستانی که مورد علاقه اکثر افراد است و حاوی درصد بالایی از ویتامین A برای کمک به رشد استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

میوه های مثبت

 

تهیه و تنظیم: تحریریه مثبت نوش

منابع: سلامت نیوز ، lifehack

0 مورد نقد و بررسی

ع. فراحمی

→ خواندن مطلب قبلی

هورمون های شادی (مقاله خارجی)

خواندن مطلب بعدی ←

چی بخوریم که حال و حوصلمون خوب باشه؟

یک مورد نظر

  • چه مطلب خوبی… متشکر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *