مثبت اندیش باشیم(مقاله خارجی)

مثبت اندیشی

مثبت اندیشی یا نگرش خوش بینانه عملی است که در هر شرایطی روی چیزهای خوب تمرکز می کند. این می تواند تأثیر زیادی بر سلامت جسمی و روانی شما بگذارد.این بدان معنا نیست که شما واقعیت را نادیده می گیرید یا مشکلات را نادیده میگیرید. این بدان معناست که شما با این انتظار که همه چیز خوب پیش می رود به خوب و بد زندگی نزدیک می شوید.

فواید مثبت اندیشی
بسیاری از مطالعات نقش خوش بینی و مثبت اندیشی در سلامت روان و جسم را مورد بررسی قرار داده اند. برخی از مزایای جسمی ممکن است شامل موارد زیر باشد:
طول عمر بیشتر
احتمال کمترحمله قلبی
سلامتی جسمی بهتر
مقاومت بیشتر در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی
فشار خون پایین
مدیریت بهتر استرس
تحمل بهتر درد

مزایای ذهنی ممکن است شامل موارد زیر باشد:
خلاقیت بیشتر
مهارت حل مسئله بیشتر
تفکر واضح تر
روحیه بهتر
مهارت های بهتر کنار آمدن
افسردگی کمتر

هنگامی که افراد در یک مطالعه در معرض آنفولانزا و سرماخوردگی قرار گرفتند ، افرادی که چشم انداز مثبتی داشتند کمتر بیمار می شدند و علائم کمتری را گزارش می کردند. در طی مطالعه دیگری ، زنانی که خوش بینی بیشتری داشتند ، کمتر در اثر سرطان ، بیماری قلبی ، سکته مغزی ، بیماری تنفسی و عفونت می میرند.
و در تحقیقی که روی افراد بالای 50 سال انجام شد ، کسانی که افکار مثبت تری در مورد پیری داشتند ، عمر طولانی تری داشتند. همچنین التهابات مربوط به استرس در آنها کمتر بود که نشان دهنده وجود یک ارتباط ممکن بین افکار و سلامتی آنها است. افرادی که چشم انداز مثبتی دارند ، از آنجا که امید به آینده بیشتری دارند ، ممکن است سبک زندگی سالمی داشته باشند.

آنچه که افراد بدبین باید بدانند

همه اینها عالی به نظر می رسد ، درست است؟ اما اگر شما به طور طبیعی بدبین باشید ، به این معنی است که شما انتظار بدترین چیز را دارید؟ جای نگرانی نیست شاید به جای یک ویژگی شخصیتی که دارید یا ندارید ، تفکر مثبت به عنوان مهارتی که می توانید یاد بگیرید و از آن بهره مند شوید ، کمک کند.
در این مورد نیز تحقیق شده است. در یک آزمایش ، بزرگسالانی که روزانه در مورد افکار مثبت مراقبه می کردند ، احساسات خوش بینانه بیشتری را هر روز احساس می کردند. مطالعات دیگر نشان داده اند که تفکر مثبت به افراد کمک می کند تا بیماری را کنترل کرده و افسردگی را تسکین دهند ، صرف نظر از اینکه آنها به طور طبیعی خوش بین باشند یا بدبین.

برای مثبت اندیش شد، اول ،منفی ها را فیلتر کنید

قبل از اینکه تفکر مثبت را عملی کنید ، به دنبال هرگونه افکار منفی باشید که ممکن است در ذهن شما جریان داشته باشد:
فیلتر بد
آیا نکات خوب یک موقعیت را نادیده می گیرید و درگیر نکات منفی می شوید؟ به عنوان مثال ، شما از یک شام تفریحی با دوستان لذت می برید ، اما رستوران قبض شما را در آخر شب اشتباه می گیرد. افکار بد شما با احساس آزار و ناامیدی باعث فراموش کردن اوقات خوبی که گذراندید می شود.
مقصر دانستن
آیا تمایل دارید که اتفاقی بد یا ناامیدکننده را که رخ داده سرزنش کنید؟ به عنوان مثال ، یکی از دوستان دعوت شما را رد می کند ، بنابراین شما تصور می کنید این امر به این دلیل است که آنها نمی خواهند با شما وقت بگذارند.
پیش بینی فاجعه
این بدان معناست که شما یک عقب گرد دارید و سپس انتظار دارید که بدترین اتفاق رخ دهد. به عنوان مثال ، ماشین شما از صبح روشن نمی شود ، بنابراین شما فکر می کنید که بقیه روز شما محکوم به فنا است.
تفکر سیاه و سفید
آیا همه چیز را خوب یا بد می دانید ، بدون هیچ حد وسطی؟ در این طرز فکر ، اگر همه چیز عالی نباشد ، به طور خودکار بد است.

وقتی متوجه یک فکر منفی شدید ، سعی کنید آن را متوقف کنید و تمرکز خود را به سمت مثبت سوق دهید. در مورد شرایط منطقی فکر کنید. می توانید به خود و اطرافیانتان درست تر فکر کنید. (هنوز هم می توانید آنها را نسبت به عملکردشان مسئول بدانید.)
افکار منفی شما یک شبه از بین نخواهد رفت. اما با تمرین می توانید به خود آموزش دهید تا دیدگاه مثبت تری داشته باشید. به یاد داشته باشید ، شما حقایق را نادیده نمی گیرید. شما فقط موارد خوب موجود را بهتر میبینید.

حالا می توان تفکر مثبت را تمرین کرد

هنگامی که به فکر منفی رسیدید ، وقت آن است که مثبت بازی کنید. این روشها را امتحان کنید:

بیشتر لبخند بزن. در یک مطالعه ، افرادی که هنگام انجام یک کار استرس زا لبخند می زدند (یا حتی لبخند جعلی می زدند) بعد از آن احساس مثبت تری نسبت به افرادی داشتند که حالت خنثی داشتند. اگر لبخند واقعی باشد ، سود بیشتری خواهید برد. بنابراین به دنبال شوخ طبعی باشید و وقت خود را با افراد یا چیزهایی که باعث خنده شما می شود بگذرانید.

شرایط خود را از نو تنظیم کنید. وقتی اتفاق بدی افتاد که از کنترل شما خارج شد ، به جای ناراحتی ، سعی کنید از قسمت های خوب شرایط قدردانی کنید. به عنوان مثال ، به جای استرس در مورد ترافیک ، به یاد داشته باشید که داشتن ماشین چقدر راحت است. از زمانی که پشت فرمان گیر کرده اید برای گوش دادن به موسیقی یا برنامه ای که از آن لذت می برید استفاده کنید.

یک دفتر قدردانی داشته باشید. این ممکن است به نظر بی معنی برسد ، اما وقتی هر روز یا هفته می نشینید و چیزهایی را که به خاطر آنها سپاسگزار هستید بنویسید ، مجبور می شوید به نکات خوب زندگی خود توجه کنید. یک مطالعه نشان داد افرادی که دفترهای سپاسگزاری را نگه می دارند نسبت به آینده احساس شکر ، مثبت و خوش بینی بیشتری می کنند. آنها خواب بهتری هم داشتند…

بهترین آینده ممکن خود را به تصویر بکشید. در مورد آینده ایده آل خود – شغل ، روابط ، سلامتی ، سرگرمی ها – با جزئیات بیاندیشید و آن را بنویسید. تحقیقات نشان می دهد وقتی تصور می کنید زندگی شما به خوبی پیش می رود ،شادتر خواهید بود.

بر نقاط قوت خود تمرکز کنید. به مدت یک هفته هر روز ، به یکی از نقاط قوت شخصی خود مانند مهربانی ، نظم یا خلاقیت فکر کنید. چگونگی استفاده از آن قدرت را به روشهای جدید بنویسید. سپس ، طبق آن عمل کنید. در مطالعه بر روی افرادی که این کار را انجام دادند ، افزایش حس خوشبختی و کاهش علائم افسردگی را در پایان هفته مشاهده کردند.شش ماه بعد ، این مزایا همچنان قوی بودند.

با انجام تمرینات مستمر می توانید افکار مثبت تری به زندگی خود اضافه کنید و از مزایای خوش بینی بهره مند شوید. زندگی را به سادگی بگذرانید و خوشبختی را تبدیل به عادتی در زندگیتان کنید. این روند شاید در ابتدا به انرژی بیشتری برای شروع نیاز داشته باشد اما اگر تبدیل به عادات شما شود زندگیتان مملو از حس خوب و شادی همیشگی خواهد شد.
با امید خوشحالی برای تمام شما دوستان

تهیه و تنظیم : تحریریه مثبت نوش

برگرفته از webmd

0 مورد نقد و بررسی

ع. فراحمی

→ خواندن مطلب قبلی

شروع دوباره(مقاله خارجی)

خواندن مطلب بعدی ←

سبک زندگی مثبت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *