سبک زندگی مثبت

عادات مثبت

همه ی ما دوست داریم سبک زندگی خاص خود را داشته باشیم و روتین های خاصی را در زندگیمان اجرا کنیم تا حس عالی و خوبی داشته باشیم. اگر شما هم به دنبال راهنمایی برای داشتن سبک زندگی مثبت و روتین های دلپذیر هستید با ما همراه باشید تا لیستی از روتین های خاص و مثبت را که می توانند زندگی ما را به زندگی مثبتی تبدیل کند با هم مرور کنیم:

“سحرخیز باش تا کامروا شوی.” صبح زودتر از دیگران برخیزید، پنجره ها را باز کنید و هوای ابتدای صبح را استشمام کنید. در ساعات ابتدایی صبح بیشترین میزان اکسیژن و هوای پاک را می توانید به بدنتان برسانید.

لباس خوابتان را عوض کنید. لباسی که با آن خوابیده اید میتواند تا چندین ساعت انرژی خواب را با خودش حمل کند. اگر با همان لباس روزتان را آغاز کنید احساس رخوت و خواب با شما خواهد ماند. پس لباسی را مخصوص زمان خوابتان در نظر بگیرید و از آن فقط برای خواب استفاده کنید. لزومی ندارد که لباس خاصی باشد.

اگر می توانید خیلی خوب است که در سکوت صبح چند دقیقه ای را به مدیتیشن بپردازید. با اینکار انرژی و روحتان به حالت تعادل میرسد و برای شروع یک روز عالی آماده خواهید شد.

چند دقیقه ای را به ورزش اختصاص دهید. بهترین ساعات برای ورزش صبح زود و عصر ها هست. چقدر عالی می شود که زمانی هرقدر کوتاه در ابتدای صبح را به ورزش و به خصوص حرکات کششی اختصاص دهید. اینکار بدن شما را برای شروع روزی عالی آماده می کند.

اگر دوست داشتید دوش آب ولرم بگیرید و با این کار تازگی و شادابی را به خود هدیه دهید.

برای خود و عزیزانتان صبحانه ای لذیذ آماده کنید. اینکار حس عشق و محبتتان را به سطح مطلوبی میرساند. اینکه خود و عزیزانتان را دوست بدارید و برای خود و عزیزانتان کاری همراه با عشق و محبت انجام دهید حس عالی را به شما القا می کند. پس در این کار از دیگران سبقت بگیرید. مطمئن باشید که حسی عالی خواهید داشت.

“کمرنگ ترین قلم ها ماندگار تر از قوی ترین ذهن هاست”. برنامه روزانه خود را هرچند مختصر و مفید روی کاغذ بیاورید. این کار به شما کمک خواهد کرد طی روز بدانید که چه کارهایی را باید انجام دهید و میزان کلافگی و سردرگمی شما را به حداقل میرساند.

همیشه شیک و آراسته باشید. این مورد بسیار مهم است چون هم حس خوبی به خودتان میدهد و نیز شما با توجه به آراستگیتان خودتان را به دیگران معرفی می کنید.

وعده های غذایی سالم و خاص خودتان را داشته باشید. هر چیزی و هر میزان غذایی را بی توجه به سالم و مناسب بودنش میل نکنید. بیش از اندازه غذا خوردن نه تنها باعث عدم تناسب اندام خواهد بود بلکه جلوه زیبایی ندارد و نشان دهنده عدم توجه شما به خودتان است و این اصلا زیبا نیست.

اگر بتوانید وعده غذاییتان را خودتان آماده کنید خیلی بهتر است. این کار باعث ایجاد شعف و روحیه شاد در شما خواهد شد. همچنین شما در این حالت میتوانید آنچه مناسب خودتان هست را آماده کنید.

طی روز خود را به فنجانی چای یا قهوه و یا میان وعده ای دعوت کنید. به خودتان احترام بگذارید و محبتتان را از خود دریغ نکنید. هرقدر شما با خودتان بهتر رفتار کنید دیگران نیز شما را بیشتر لایق احترام و محبت می دانند.

آب بنوشید. مختصر اما بسیار حیاتی. فقط بدانید که نوشیدن آب شادابی و طراوت را به بدن و روح و تمام وجودتان هدیه می دهد.

ساعاتی را در روز به خلوت کردن با پروردگادر خوبیها اختصاص دهید. هرقدر رابطه قوی تری با خداوند داشته باشید همان اندازه اعتماد به نفس، آرامش و روحیه عالی تری خواهید داشت. اما نحوه این ارتباط برای هر فردی به خودش ارتباط دارد. با این کار حال دلتان را خوب کنید.

اگر فرصت داشتید ورزش عصرگاهی را هم داشته باشید. اگر به دنبال تناسب اندام هستید از این کار غافل نباشید. حتی می توانید یوگا را جایگزین ورزش های روزانه کنید.

از مطالعه غافل نشوید. مطالعه را به عادت روزانه خود تبدیل کنید.

دفتر شکرگزاری برای خود تهیه کنید و دقایقی را در انتهای روز به تفکر و شکرگزاری اختصاص دهید. این کار باعث ایجاد حس بسیار مثبتی در شما خواهد شد.

در ساعات انتهایی روز خود استفاده از موبایل را به حداقل برسانید. خود را از هیاهوی جامعه مجازی دور کنید و به محیط امن و آرام خود بازگردید.

کارهایتان را مرور کنید و از اثربخش بودنتان لذت ببرید. این کار اگر با یادداشت کردن همراه باشد بسیار حس مثبتی را در ما ایجاد خواهد کرد و ما را برای یک خواب آرام و به دور از تنش آماده میکند.

در این ساعات داشتن روتین شبانه بسیار عالی و لذت بخش است. روتینی شامل کم کردن نور اتاق،روشن کردن شمع و عود، موسیقی آرام، نوشیدن دمنوش و یا شیر گرم، حمام آب گرم، رسیدگی به پوست و مو ،مسواک زدن و پوشیدن لباس خوابتان.

و در آخر به میزان کافی و ثابت بخوابید. سر ساعتی مشخص به رختخوابتان بروید و در ساعتی مشخص از خواب برخیزید تا ساعت بدنتان مرتب و تنظیم باشد. این مورد بر تمام جوانب ذهنی و فیزیکیتان تأثیر دارد و بهره وریتان را بالا می برد.

با داشتن این روتین های روزانه و عادات خاص و جذاب مثبت شما انسانی متفاوت و مثبت خواهید بود که حس مثبتی به خود و زندگیتان خواهید داشت.زندگی مثبت نیازمند نگرش مثبت و ایجاد تغییر در سبک زندگی است.

نگرش مثبت،انرژی مثبت،زندگی مثبت.

تهیه و تنظیم: تحریریه مثبت نوش

 

0 مورد نقد و بررسی

ع. فراحمی

→ خواندن مطلب قبلی

مثبت اندیش باشیم(مقاله خارجی)

خواندن مطلب بعدی ←

هشت عامل کلیدی در تولید هورمون های شادی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *