در یک چرخه تکرارشونده گیر افتادید؟ 5 راه برای بیرون رفتن و حرکت به جلو

رهایی از چرخه

چرخ ها می چرخند ، اما شما به جایی نمی رسید! مثل اینکه همه دنیا در اطراف شما در حال حرکت است ، و شما در جای خود گیر کرده اید و هرچه بیشتر سعی کنید از آن خارج شوید ، احساس گیر افتادن بیشتر می شود. طاقت فرسا است ، بله.

متأسفانه همه ما هر از گاهی در یک جنجال گیر می کنیم. یک وضعیت غافلگیر کننده یا چالش برانگیز در جاده زندگی ما ظاهر می شود و ما در پایان جاده قرار می گیریم و در یک خندق گیر می کنیم. اگر احساس بی انگیزه بودن ، پایین آمدن و یا گرفتار شدن در یک الگو را داریم ، ما باید خود را از گل و لای بیرون بیاوریم و دوباره به حرکت و تحریک خود ادامه دهیم.

در اینجا پنج روش ساده و موثر برای بیرون آمدن از آن شیار و شروع حرکت به جلو آورده شده است:

1. بدن خود را درگیر کنید

هر زمان که چرخ می چرخد اما به جلو نمی رویم ، این بدان معناست که ما در ذهن خود گیر کرده ایم ، بدون اینکه در وسیله نقلیه ای باشیم که می تواند این اقدامات را انجام دهد ، به انجام کارها فکر می کنیم. از نظر فیزیولوژیکی ، ورزش میزان تولید دوپامین در مغز ما را افزایش می دهد. این انتقال دهنده عصبی به ما کمک می کند تا در زندگی احساس انگیزه و اقدام کنیم. همچنین به تحریک امواج مغزی آلفا که با اضطراب کمتر و آرامش بیشتری همراه هستند کمک می کند. این به ما اجازه می دهد خلاقانه فکر کنیم و راه حل های جدیدی ارائه دهیم.

بنابراین ، هنگامی که احساس گیر کردید ، بیش از حد فکر کنید و بدن را درگیر کنید. شما ممکن است انتخاب کنید که به ورزشگاه بروید ، چند بار تلاش کنید ، در محله قدم بزنید یا حتی در اتاق نشیمن خود برقصید. حرکت دادن بدن می تواند به شما کمک کند تا فعال شوید و دوباره کار پرباری را شروع کنید.

2. صحبت کردن (یا نوشتن) در مورد آن موضوع

وقتی نمی توانیم قدم دیگری به جلو برداریم ، اغلب بارها و بارها حول همان افکار می چرخیم. اما شکستن این چرخه چالش برانگیز است زیرا نمی توانیم ببینیم که موثر هستیم.

هنگامی که کلمات را با صدای بلند بیان میکنیم و با یک دوست ، درمانگر یا مربی صحبت میکنیم و یا آنها را روی یک کاغذ می آوریم ، می توانیم از این افکار جدا شویم و شروع به شناسایی الگوهایی می کنیم که ما را در گیر کرده اند.

غالباً ، فقط شنیدن اینکه خودمان کلمات را می گوییم یا دیدن آنها روی کاغذ می تواند به ما کمک کند تا به وضعیت جدیدی نسبت به قبل فکر کنیم. مزیت مکالمه با شخص دیگر (که به او اعتماد داریم) این است که ما نظرات یا توصیه های وی را نیز می شنویم.

3. آسان شروع کنید

گاهی اوقات ، انجام هر اقدامی کاملاً طاقت فرسا است. بیشتر فعالیتهای روزمره ما ترکیبی از یکسری اقدامات است که با هم ترکیب می کنیم. وقتی ما از تلاش برای خارج شدن از خستگی خسته شده ایم ، انرژی اضافی برای پس انداز نداریم.

به عنوان مثال ، “آماده شدن” در صبح ممکن است ساده به نظر برسد ، اما شامل یک لیست طولانی از اقدامات است. اول از همه ، شما باید از رختخواب بلند شوید ، دوش بگیرید ، دندان های خود را مسواک بزنید ، و لباس خود را بپوشید. انجام همه این کارها ممکن است  خسته کننده باشد ، بنابراین با ساده ترین مرحله ممکن شروع کنید. فقط از رختخواب بلند شوید و نسبت به آن احساس غرور کنید این کار شما را تحت فشار قرار نمی دهد تا کارهای دیگر لیست را فوراً انجام دهید.

به همین ترتیب ، کل کتاب ها فقط با یک کلمه شروع می شوند و بعد از آنها کلمات دیگر می آیند! ورزش با یک حرکت کوچک و سپس حرکت بعدی اتفاق می افتد. پروژه های بزرگ با یک اقدام کوچک شروع و  سپس با اقدامات دیگر به پایان می رسند.

سپس ، هر مرحله کوچکی را که انجام می دهید جشن بگیرید. لازم نیست روی سرعت بخشیدن به همه چیز تمرکز کنید. در عوض ، شما باید ساده ترین مرحله را انجام دهید که به شما کمک می کند یک بار دیگر حرکت را شروع کنید.

4- چیز جدیدی را امتحان کنید

نکته ای که در مورد چرخاندن چرخ های شما بدون حرکت به جلو وجود دارد این است که ما نتیجه آن را می دانیم. انجام همان فعالیتها در چرخه تغییری ایجاد نخواهد کرد. هنگامی که در یک چرخه گیر افتادید ، چیز جدیدی را امتحان کنید. لازم نیست که منطقی باشد یا حتی مستقیماً مربوط باشد. این کار می تواند ساده باشد مانند اینکه هر روز به یک غریبه سلام کنید ، یک مدل موی جدید بزنید ، یا برنامه صبحانه خود را تغییر دهید.

چیزی که ما انتخاب می کنیم و انجام میدهیم بسیار کوچکتر از این است که همه چیز را بهم بزنیم و کار بزرگی انجام دهیم!

بدترین اتفاق ممکن این است که ما به جلو حرکت نکنیم. اما اگر بخواهیم مانند دانشمندان استراتژی جدیدی را امتحان و آزمایش کنیم ، درک اینکه چه عواملی می تواند ما را برای حرکت به جلو تحریک کند آسان خواهد بود. بیشتر اوقات ، یک تغییر مهم زندگی از یک تغییر کوچک ناشی می شود.

5. پشتیبانی زیادی دریافت کنید

گیر افتادن در یک چرخه باعث می شود که خودمان را گول بزنیم و فکر کنیم هیچ کاری انجام نمی دهیم زیرا حرکت بیرونی را نمی بینیم. با این حال ، در واقع چرخاندن چرخ های ما از نظر جسمی و روحی فرسایشی است.

برای برون رفت از آن ، باید همه نوع حمایتی را از دیگران کسب کنیم. این می تواند از طرف دوستانی باشد که می توانیم  در مواقع اضطراری به آنها پیام کوتاه بدهیم و یا با آنها گپ بزنیم یا مشاورانی که می توانند با توصیه ها و تجویزهای مغذی ، روغنهای ضروری ، حمام ، ماساژ ، گیاهان دارویی ، داروها و غیره به شما کمک کنند.

تعداد بسیار کمی از افراد می توانند خود از خندق خارج شوند. اما اگر بخواهیم همه می توانیم. پذیرفتن حمایت دیگران برای خارج شدن از آن شرایط شرم آور نیست. در حقیقت ، این یکی از راه های آزاد شدن است.

نتیجه گیری

ما ممکن است در یک نقطه خود را در یک ناهنجاری ببینیم. بعضی اوقات ، برای مدت کوتاهی اتفاق می افتد. گاهی شما را برای مدت طولانی درگیر میکند. در هر صورت ، داشتن ابزارهای ساده اما مفید برای کمک به ما در بازگشت به جاده می تواند بسیار حیاتی باشد.

ترجمه توسط تحریریه مثبت نوش، منبع lifehack.org

0 مورد نقد و بررسی

ع. فراحمی

→ خواندن مطلب قبلی

چگونه امروز و هر روز خود را شاد کنیم

خواندن مطلب بعدی ←

نگاه به دیگران

یک مورد نظر

  • چقدر باحال که سایت های خارجی رو ترجمه می کنید. خسته نباشید.

پاسخی بگذارید برای محمد لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *